မံုရြာစီးပြားေရးတကၠသိုလ္ ကခ်င္ျပည္နယ္မိသားစု

Monday, December 26, 2011

အိပ္မက္သစ္မ်ားႏွင့္ Air KBZ


ခရီးသြားလုပ္ငန္း အဆင္ေျပေခ်ာေမြ႕ဖို႔အတြက္ ေလေၾကာင္းလိုင္းေတြရဲ႕ အခန္းက႑ကလည္း အေရးႀကီး ပါတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္း အသစ္တည္ေထာင္ လုပ္ကိုင္လာၾကတဲ့ ေလေၾကာင္းလိုင္းေတြထဲက Air KBZ အေၾကာင္း မိတ္ဆက္တင္ျပေပးလိုပါတယ္။ Air KBZ ရဲ႕ လက္ေထာက္ အေထြေထြမန္ေနဂ်ာ(Commercial) ဦးျမတ္သူ နဲ႔ ေတြ႕ဆုံေမးျမန္းထားတာပါ။

Air KBZ စလုပ္ျဖစ္တဲ့အေၾကာင္းေျပာျပေပးပါဦး။
မႏွစ္ကစလုပ္တာပါ။ ႏွစ္လည္ေလာက္ကစၿပီး set ကစလုပ္တယ္။ ဝန္ထမ္းေတြစခန္႔တယ္။ ပ်ံသန္းခြင့္ရတာက ေတာ့ ၂ဝ၁ဝခုႏွစ္၊ မတ္လ၊ ၃ဝရက္ေန႔မွာပါ။ တကယ္တမ္းစၿပီး ပ်ံသန္းေျပးဆြဲတာကေတာ့ ဒီဇင္ဘာ ၂ ရက္ေန႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ရန္ကုန္ကေန ေညာင္ဦး၊ မႏၲေလး၊ ဟဲဟိုးေပါ့။ အဲဒီတုန္းက ေတာ့ ေလယာဥ္တစ္စင္းတည္းပဲရွိေသးတယ္။ အခုေတာ့ေလ ယာဥ္သံုးစင္းနဲ႔ ေျပးဆြဲေနပါတယ္။ ၂ဝ၁၁ ခုႏွစ္၊ ဧၿပီလ မွာ စတာပါ။ ပထမသံုးလအတြင္းကေတာ့ ေျမာက္ဦး၊ မႏၲေလး၊ တာခ်ီလိတ္၊ ၿမိတ္၊ ထားဝယ္စတဲ့ၿမိဳ႕ေတြကို ပ်ံသန္းေျပးဆြဲေပး ပါတယ္။ အခုေတာ့ ရန္ကုန္ကေန ကေလး၊ လား႐ိႈး၊ က်ိဳင္းတံု၊ ျမစ္ႀကီးနား၊ ေကာ့ေသာင္း၊ သံတြဲ၊ စစ္ေတြစတဲ့ခရီးစဥ္ ေတြတိုးခ်ဲ႕ ေျပးဆြဲေနပါၿပီ။

အခုပ်ံသန္းေျပးဆြဲေနတာ ေလယာဥ္သံုးစင္းနဲ႔ေပါ့ေနာ္။
ဟုတ္ကဲ့ပါ။ ႏွစ္ကုန္ပိုင္းေလာက္ဆိုရင္ေတာ့ ေလယာဥ္ေလးစင္းနဲ႔ ေျပးဆြဲဖို႔လ်ာထားပါတယ္။ ATR 72 - 500 တစ္စင္း ထပ္တိုးဖို႔ရွိပါတယ္။

အခုပ်ံသန္းေျပးဆြဲေနတဲ့ေလယာဥ္အမ်ိဳးအစားေတြကေရာ။
ATR 72 - 500 ေတြပါပဲ။

ေလယာဥ္မွဴးေတြအေၾကာင္းေျပာျပေပးပါဦး။
ေလယာဥ္မွဴးေတြကေတာ့ ျပည္တြင္းကပါပဲ။ တပ္မေတာ္က လာတာရွိတယ္။ တျခား ေလေၾကာင္းလိုင္း ေတြကေန ေျပာင္းလာတာရွိတယ္။ ႏိုင္ငံရပ္ျခားမွာ ေလယာဥ္ေမာင္းေန ၾကရာက ျမန္မာႏိုင္ငံကိုျပန္ေရာက္လာၾကတဲ့ ေလယာဥ္မွဴး ေတြလည္း ရွိပါတယ္။ မေလးရွား၊ အိႏၵိယစတဲ့ႏိုင္ငံေတြမွာ ေလယာဥ္ ေမာင္းလာၾကတဲ့ ေလယာဥ္မွဴးေတြပါ။

ခုေလာေလာဆယ္ေလယာဥ္မွဴးဘယ္ႏွေယာက္ရွိပါသလဲ။
ေလယာဥ္မွဴးက (ခုနစ္ေယာက္)၊ တြဲဖက္ေလယာဥ္မွဴးက( ဆယ့္ႏွစ္ေယာက္ )ရွိပါတယ္။

ေလယာဥ္ေမာင္ေတြ၊ ေလယာဥ္မယ္ေတြ အေၾကာင္းေျပာျပေပး ပါဦး။
ေလယာဥ္ေမာင္ေတြ၊ ေလယာဥ္မယ္ေတြကိုျပည္ တြင္းမွာပဲ ေလ့က်င့္သင္ၾကားေပးပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ႏိုင္ငံရပ္ျခား အေတြ႕အႀကံဳရွိၿပီးျဖစ္တဲ့ ေလယာဥ္မယ္ေတြလည္းကြၽန္ေတာ္ တို႔ ေလေၾကာင္းလိုင္းမွာရွိပါတယ္။ တျခားေလေၾကာင္းလိုင္း ေတြက ေျပာင္းလာၾကတဲ့ ေလယာဥ္မယ္ေတြ လည္းရွိပါတယ္။ အသစ္ေလ့က်င့္သင္ၾကားေပးထားတဲ့ ေလယာဥ္မယ္ေတြ လည္း ရွိပါတယ္။

အခုေလာေလာဆယ္ျပည္တြင္းမွာပဲပ်ံသန္းေျပးဆြဲေနတာေပါ့ေနာ္။
ဟုတ္ကဲ့ပါ။ ေနာက္ပိုင္းက်ရင္ေတာ့ ႏိုင္ငံတကာကိုပ်ံသန္းေျပးဆြဲသြားမွာပါ။ ႏိုင္ငံတကာဆိုေပမယ့္ ေဒသတြင္း ေလာက္ပဲျဖစ္ဦးမယ္။ တကယ့္ ႏိုင္ငံတကာေလေၾကာင္းလိုင္း စစ္စစ္ႀကီးျဖစ္ေအာင္ေတာ့ႀကိဳးစားရဦးမွာပါ။

Air KBZ ကိုပဲအၿမဲစီးနင္းလိုက္ပါသူေတြအတြက္ဘယ္လိုဝန္ေဆာင္မႈေတြစီစဥ္ေပးထားပါသလဲ။
စီစဥ္ေပးထားတာရွိပါတယ္။ Frequent Flyer Programme ျဖစ္ပါတယ္။ KNK programme လို႔နာမည္ေပးထားပါတယ္။ ကိႏၷရီ၊ ကိႏၷရာအစီအစဥ္ေပါ့။ စီးနင္းလိုက္ပါသူေတြအတြက္ျဖစ္ပါတယ္။ မိုင္သံုးေထာင္ေက်ာ္ စီးၿပီးရင္ Jade ေပါ့။ေနာက္ထပ္ မိုင္သံုးေထာင္ဆိုရင္ Sapphire ေပါ့။ေနာက္ထပ္မိုင္ ေျခာက္ေထာင္ျပည့္သြားရင္ Ruby Status ရပါမယ္။ အဲဒီလိုရရင္ကီလိုပိုရမယ္။ Priority check-in ရမယ္။ ဒီအစီအစဥ္ကေတာ့ တျခားေလေၾကာင္း လိုင္းေတြလိုပါပဲ။ ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ Inflight Duty Free ေပါ့။ ဒီအစီအစဥ္ကေတာ့ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္း ကြၽန္ေတာ္ တို႔ ေလေၾကာင္းလိုင္းကစလုပ္တာပါ။

ေလယာဥ္လက္မွတ္ေတြကို Ticketing Centre ေတြမွာ ဝယ္ လို႔ရေနၿပီေပါ့။
ဝယ္လို႔ရေနပါၿပီ။ ျမန္မာတစ္ႏိုင္ငံလံုးမွာရွိတဲ့ Ticketing Centre ေတြမွာ ဝယ္လို႔ရေနပါၿပီ။

Air KBZ အေနနဲ႔ေျပာခ်င္တာမ်ားရွိရင္။
အဓိကကေတာ့ကြၽန္ေတာ္တို႔အေနနဲ႔ Safty ကိုဦးစားေပးပါ တယ္။ ေနာက္တစ္ခုက Reliability ကို ဦးစားေပးပါတယ္။ ဆိုလိုတာကေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔အေနနဲ႔ ပ်ံသန္းခ်ိန္မေျပာင္းပါဘူး။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ စတင္ပ်ံသန္းၿပီဆိုကတည္းက စီးမယ့္သူရွိရွိ၊ မရွိရွိပ်ံသန္းျဖစ္ေအာင္ပ်ံသန္းမယ္ဆိုတဲ့ ရည္႐ြယ္ခ်က္ရွိပါတယ္။ ၿမိတ္ကို ေန႔လယ္တစ္နာရီအေရာက္ဆိုရင္ ေန႔လယ္တစ္နာရီ အေရာက္ပ်ံပါ တယ္။ ေညာင္ဦးကိုမနက္ေျခာက္နာရီထြက္မယ္ဆိုရင္ထြက္ ျဖစ္ေအာင္ထြက္ပါတယ္။ စီးမယ့္သူ တစ္ေယာက္ပဲ ရွိရင္ လည္းပ်ံပါတယ္။ အဲဒီလို ကြၽန္ေတာ္တို႔ဝန္ေဆာင္မႈကိုႀကိဳးစားထားပါတယ္။ Catering အပိုင္းေတြေကာေပါ့။ ဝန္ေဆာင္မႈ အသစ္ေတြလုပ္သြားမွာပါ။

Catering ပိုင္းမွာ ေကာခရီးစဥ္အလိုက္ကြဲျပားမႈေတြရွိ သလား။
ရွိပါတယ္။ ပ်ံသန္းခ်ိန္အလိုက္ေပါ့။ Catering ကို ကြၽန္ ေတာ္ တို႔ MAI ကယူတယ္။ ပိုးသတ္ထားၿပီးသား၊ Hygienic ျဖစ္ ၿပီးသား Insurance ရွိၿပီးသား။ ေနာက္ဆံုးေရခဲက အစေပါ့ ဗ်ာ။ အျပင္ မွာလည္း ဝယ္လို႔ရတာပါပဲ။ ဘယ္ေလာက္မွ မေပးရပါဘူး။ အခုဆိုကြၽန္ေတာ္တို႔ေဒၚလာနဲ႔ရွင္းရတယ္။ အမ်ားႀကီးပိုေပးရတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔အကုန္အက်ခံတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆို ေတာ့ Hygienic ျဖစ္ဖို႔၊ စီးနင္းလိုက္ပါတဲ့ ခရီးသည္ေတြ Food Poison မျဖစ္ဖို႔။ အဲဒီလိုမ်ိဳးေလးေတြစဥ္းစားၿပီး ဝန္ေဆာင္မႈ ေပးေနပါတယ္။ အစားအေသာက္ျခင္းတူရင္ေတာင္အျပင္ကအစားအေသာက္နဲ႔ မတူပါဘူး။

ေလယာဥ္လက္မွတ္ဝယ္ရင္ Insurance ပါၿပီးသားေပါ့။
ပါၿပီးသားပါ။ တကယ္ေတာ့ေလယာဥ္လက္မွတ္ဆိုတာ Contract ပါပဲ။ ျမန္မာႏိုင္ငံသားဆိုရင္ေတာ့ထည့္ေကာက္ၿပီး သား ေပါ့။ ေလယာဥ္လက္မွတ္ဖိုးမွာအကုန္ပါၿပီးသား။ ႏိုင္ငံျခားသား ဆိုရင္ေတာ့သီးသန္႔ေကာက္တယ္။ Air Line Fare က ဘယ္ေလာက္၊ Insurance ကဘယ္ေလာက္၊ Air Port Tax က ဘယ္ေလာက္၊ အဲဒီလိုေကာက္တာေပါ့။ ျမန္မာႏိုင္ငံသားက် ေတာ့လံုးေပါင္းေကာက္လိုက္တာေပါ့။
copy by http://www.shumanyee.com

No comments:

Post a Comment