မံုရြာစီးပြားေရးတကၠသိုလ္ ကခ်င္ျပည္နယ္မိသားစု

Monday, December 26, 2011

ဆယ္႔ႏွစ္လရာသီပန္းမ်ားႏွင့္ ပြဲေတာ္မ်ား

နတ္ေတာ္လ (ဒီဇင္ဘာ)


နတ္ေတာ္လဘြဲ႕
႐ွစ္ခြင္ကို ျမဴဆင္လုိ႔
ေငြႏွင္းတဲ့ ႏုစို။
ဂမုန္းသဇင္တုိ႔၊
စံုခြင္မွာ ေလခ်ိဳညင္းက။
သုတ္သြင္းဘယ္ညာႏွံ႔၊
သင္းပ်ံ႕ ပ်ံ႕ခ်ိဳ။
ယုဂႏိၶဳရ္၊ ေတာင္မိုထိပ္ဖ်ား၊
ေ႐ႊလစႏီၵႏွင့္၊
ဓိပထီေရာင္ျခည္ျဖန္းတယ္၊
ျမန္းတူၾကြသြား။

ဖိုးသူေတာ္ဦးမင္း

နတ္ပြဲက်င္းပေသာလ
တန္ေဆာင္မုန္းလကို ေန႔ပူ၊ ညခ်မ္းျဖင့္ စလိုက္ေလသည္။ နတ္ေတာ္လေရာက္လာျပန္ေတာ့ ေန႔ေရာ ညပါ ခ်မ္း ေအးေသာရာသီက အျပည့္အဝ ခိုဝင္လာေခ်ၿပီ။ ရန္ကုန္ကဲ့သို႔ ေအာက္ျမန္မာျပည္တြင္ ရာသီဥတုက အပူႀကီးလည္းမဟုတ္၊ အေအးႀကီးလည္းမက်ဘဲ ေနလို႔ေကာင္း႐ံု႐ွိသေလာက္ အထက္ျမန္မာျပည္ႏွင့္ ေျမာက္ဘက္ေတာင္တန္းေဒသမ်ားတြင္ ႏွင္းျဖန္းရႊန္းစိုကာ တကယ္ပဲ ခ်မ္းစိမ့္ေနေလေတာ့သည္။
လျမတ္နတ္ေတာ္တြင္ ေကာက္သစ္ငယ္တုိ႔ ေပၚဦး ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ ေတာင္သူလယ္သမားမ်ားအတြက္ အလုပ္အား ရလိုက္ေသာ ရာသီထူး ျဖစ္ေခ်သည္။ ဆက္တိုက္ဆုိသလို က်င္းပၾကေသာ ေဒသဆုိင္ရာ ဘုရားပြဲမ်ား၊ ဘာသာေရးပြဲမ်ား၏ ေတးဂီတ သီခ်င္းသံမ်ားသည္ ေလထုထဲပ်ံ႕လြင့္လ်က္႐ွိေနေပ ေလသည္။
႐ိုးရာႏြယ္ဝင္နတ္မ်ားကို အသိအမွတ္ျပဳေသာ ပြဲေတာ္မ်ားကို ဤလအတြင္းဝယ္ က်င္းပၾကေလသည္။ ျမန္မာ့ အသံုးျဖစ္ေသာ 'နတ္' ဟူသည္ အထက္ေကာင္းကင္ယံမွ တန္ခိုးႀကီးေသာ နတ္ေဒဝါမ်ားမွသည္ အနိမ့္ဘံုမွာ ေနထိုင္ၾက ကုန္ေသာ ဝိညာဥ္ေလာကသားမ်ား သို႔မဟုတ္ ဘံုမရွိ၊ အိမ္မရွိ အစာေရစာ လွည့္လည္က်က္စားၾကကုန္ေသာ သရဲတေစၧမ်ား အထိ အလံုးစံုပါဝင္ အက်ံဳးဝင္ေနေပသည္။
သရဲတေစၧယံုၾကည္မႈႏွင့္ ဗုဒၶဘာသာဝါဒတရားတို႔ သည္ ျမန္မာ့လူ႔အဖြဲ႕အစည္းႏွင့္ ျမန္မာ့ဓေလ့အက်င့္စ႐ိုက္မ်ား တြင္ ဒြန္တြဲတည္႐ွိေနျခင္းကို ျမန္မာ မဟုတ္ေသာ ႏိုင္ငံျခားသား မ်ားအေနႏွင့္ နားလည္ႏုိင္မည္ မဟုတ္ေခ်။ မိ႐ိုးဖလာ ျမန္မာ ဗုဒၶဘာသာဝင္အတြက္ နတ္ေတြတကယ္႐ွိသည္ဟူေသာ အခ်က္ႏွင့္ ကို္ယ့္ဆႏၵ႐ွိလွ်င္ သူတို႔ကို ပူေဇာ္ပသၾကသည္ဟူ ေသာ အခ်က္တုိ႔ကို ယံုၾကည္ရသည္မွာ ထမင္းစားေရေသာက္ ပင္ ျဖစ္ေလသည္။
၁၁ ရာစုတြင္ ပုဂံျပည့္႐ွင္ အေနာ္ရထာသည္ ေထရ ဝါဒဗုဒၶဘာသာကို တည္ေထာင္ခဲ့စဥ္က ေ႐ႊစည္းခံု ၊ ပုဂံ စေသာ ဘုရားမ်ားတြင္ နတ္႐ုပ္နတ္နန္းတုိ႔ကို ေနရာေပးခဲ့ေလသည္။ လူေတြကိုလည္း နတ္မ်ားကို ကိုးကြယ္ခြင့္၊ ပူေဇာ္ပသခြင့္တို႔ကို ေပးထားေလသည္။ နတ္မ်ားအေပၚ အလြန္အက်ဴးအားကိုး အားထားျပဳေနၾကသည္ကို အယံုအၾကည္မရွိသူမ်ားသည္ ေထ ရဝါဒဗုဒၶဘာသာတည္းဟူေသာ ယံုၾကည္ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ ရာ အသစ္တစ္ခုကို မိတ္ဆက္ေပးပို႔ရန္ ကူညီေပးရာ ေရာက္ေန ေပေတာ့သည္။ နတ္မ်ားအား ပူေဇာ္ပသမႈမ်ားသည္ ဗုဒၶတရား ေတာ္ေဘာင္အတြင္းကငါးပါး သီလေစာင့္ထိန္းမႈႏွင့္ အလြန္ အလွမ္းေဝးကြာလ်က္႐ွိေနေပ သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ တိရစၧာန္မ်ား ကို သတ္၍ ယဇ္ပူေဇာ္ျခင္း သည္ ဗုဒၶတရားေတာ္ႏွင့္လံုးလံုး ႀကီး ဆန္႔က်င္ေနေပေတာ့သည္။
ဗုဒၶဘာသာ၏ အေျခခံဝါဒတစ္ခုမွာ ခ်စ္ျခင္း၊မုန္း ျခင္း တည္းဟူေသာ ဘဝသံသရာစက္ဝိုင္းအတြင္းဝယ္ သက္႐ွိ သတၱဝါလူနတ္ျဗဟၼာအေပါင္းမွန္သမွ်ကို တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး ေတြ႕ ႀကံဳဆံုစည္းကာ လွည့္ပတ္ေနထုိင္လ်က္ရွိေနၾကသည္ဟူ ၍ျဖစ္ေလသည္။ ႐ွိ႐ွိသမွ်ေသာ႒ာေနဘံုအဆင့္ဆင့္က သက္႐ွိ သတၱဝါအားလံုး၏ ကံတရားသည္ မိမိျပဳသမွ်ေသာ ေကာင္းမႈ၊ မေကာင္းမႈအတုိင္း အဆံုးအျဖတ္ေပးေလသည္။
ျမတ္စြာဘုရား၏ တရားေဒသနာေတာ္တုိ႔တြင္ နတ္ ေဒဝါမ်ားကို ေဖာ္ညႊန္းထားေလသည္။ ဗုဒၶျမတ္စြာရွင္ေတာ္ ဘုရားကိုယ္ေတာ္တုိင္ပင္ ဘုရားအျဖစ္သို႔ ေရာက္ဖို႔ရန္ သိဒၶတၴ မင္းသားအျဖစ္ မေမြးဖြားမီက နတ္ဘံုနတ္နန္းမွာ ျဖစ္တည္ခဲ့ရေပေလသည္။ ဘုရားျဖစ္ေတာ္မူေသာအခါ တရားခြင္တြင္ တရားေတာ္မ်ားေဟာၾကားခဲ့ရာ နတ္မ်ားသည္ အဓိကအခန္း က႑မွာ ပါဝင္ေနေပေတာ့သည္။ နတ္မ်ားသည္ ျမတ္စြာဘုရား ကို ၾကည္ညိဳေသာ ေနာက္လိုက္ေနာက္သားမ်ား ျဖစ္လာခဲ့ၾက ေပေတာ့သည္။
ဗုဒၶဘာသာဝင္တစ္ေယာက္က နတ္ေတြကို ပူေဇာ္ ပသျခင္းသည္ သူငယ္ခ်င္း မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္ကို ေပးကမ္း စြန္႔ ႀကဲလုိက္သကဲ့သို႔ မိသားစုဝင္တစ္ဦးအေပၚထား႐ွိေသာ ခ်စ္ ျခင္းေမတၱာ၊ အၾကင္နာတရားစေသာ စစ္မွန္ေသာ တကယ့္ အႏွစ္သာရမ်ားပါဝင္သြားေလေပေတာ့သည္။ နတ္ဟူသည္ကား ပုထုဇဥ္လူသားမ်ားကဲ့သို႔ပင္ သူတုိ႔က်င္လည္ၾကရာ ဘံုဌာန အဆင့္ဆင့္ဝယ္ ေနထုိင္ၾကရင္း မဆံုးေသာ ဘဝသံသရာထဲ လွည့္လည္ေနၾကရသူမ်ား ျဖစ္ေပသည္။ နတ္အမ်ားစုသည္ ဘုရား၏ ေနာက္လိုက္မ်ား ျဖစ္ေနၾကေသာေၾကာင့္ ဘုရားပရိ ဝုဏ္မ်ားတြင္ နတ္ေတြကို ေနရာေပးထားၾကေလသည္။ ထို နတ္မ်ားသည္ ဘုရားဖူးမ်ား၏ သာယာေပ်ာ္ရႊင္ခ်မ္းေျမ့မႈကို ၾကည့္႐ႈေစာင့္ေ႐ွာက္သူမ်ားျဖစ္ သည္ဟု လူအမ်ားက လက္ခံယံု ၾကည္ေနၾကေလေပေတာ့သည္။
နတ္ေတာ္လသည္ကား နတ္တုိ႔ကိုပူေဇာ္ပသကိုးကြယ္ ၾကေသာ ပြဲေတာ္မ်ား က်င္းပရာ လျဖစ္ေပသည္။ ထိုနတ္ကနားပြဲ မ်ားကို မိသားစုတသီးတသန္႔ က်င္းပၾကေသာ္ျငားလည္း ရင္း ႏွီးေသာ မိတ္ေဆြအေပါင္းအသင္းမ်ား၊ အိမ္နီးခ်င္းမ်ားက ေတး သီခ်င္း၊ ဂီတအကမ်ားတြင္ပါဝင္ကာ ဆင္ႏႊဲႏုိင္ၾကေလသည္။
နတ္ကနားပြဲမ်ားကို မိသားစု သို႔မဟုတ္ အဖြဲ႔အစည္း မ်ားက က်င္းပၾကရာ နတ္ဝင္သည္ပညာ႐ွင္မ်ားကို ဖိတ္မႏၲက ျပဳထားၾကေလသည္။ ထိုနတ္ဝင္သည္မ်ားကား နတ္တုိ႔၏ အေဆာင္အေယာင္ အဆင္အျပင္နတ္ဝတ္နတ္စားမ်ားႏွင့္ နတ္မ်ားကို ကိုယ္စားျပဳသူမ်ား ျဖစ္ေခ်သည္။ ေဆာက္လုပ္ထား ေသာ မ႑ပ္တြင္းက နတ္စင္ေပၚဝယ္ နတ္မ်ားကို ပသထားၾက ေသာ အုန္းပြဲ၊ ငွက္ေပ်ာပြဲ၊ ပန္း၊ ဖေယာင္းတုိင္၊ အသီးအႏွံမ်ား၊ အေဖ်ာ္ယမကာမွအစ နတ္တို႔ႏွစ္သက္ေသာ အစားအေသာက္ တို႔ျဖင့္ နတ္တင္ထားၾကေလသည္။
ဒ႑ာရီထဲက ႐ုပ္သဏၭာန္မ်ားျဖစ္ေသာ နဂါး႐ုပ္ မ်ား၊ အဆင္းငါးျဖာျဖစ္ေသာ ျမင္းကိုယ္၊ ငွက္ေတာင္ပံ၊ သမင္ ဦးခ်ိဳ၊ ငါးၾကင္းအေၾကးခြံခႏၶာ၊ ဆင္ႏွာေမာင္းတုိ႔ျဖင့္ ျပည့္စံုေသာ ပဥၥ႐ူပ႐ုပ္တု အစ႐ွိသည္တုိ႔ျဖင့္ ထုဆစ္ထားေသာ ဆုိင္းဝိုင္း ႀကီးအတြက္ ေနရာက သီးသန္႔ဖယ္ထားသည္။
နတ္တုိ႔ပိုင္စိုးလုိက္ေသာ နတ္ဝင္သည္တုိ႔၏ ကႀကိဳး ကကြက္မ်ားမွာ ဝင္ပူးလိုက္ေသာ နတ္တို႔၏အသြင္သဏၭာန္၊ ဟန္အမူအရာမ်ားစီးဝင္ကာ လိပ္ျပာဝင္လ်က္ ႐ွိၿပီး၊ အဆက္ မျပတ္တီးေနေသာ နတ္ခ်င္းကလည္း ျမဴးျမဴးၾကြၾကြႏွင့္ ပနံရ လ်က္ ႐ွိေနေလေတာ့သည္။ ယင္းအျဖစ္သနစ္သည္ ျမဴးၾကြ ၿမိဳင္ဆိုင္မႈအတိျဖင့္ ၿပီးကာ ပြဲၾကည့္ပရိသတ္တို႔ကလည္း ဝင္ပါ ႏုိင္၊ တစ္ခါတစ္ရံ လူေတြကလည္း ဝင္ဆင္ႏႊဲႏိုင္ၾကေပေတာ့ သည္။
နတ္ကနားပြဲမ်ားသည္ကား နတ္စံုနတ္အေပါင္းတုိ႔ ၏ အခ်စ္၊ အလြမ္း၊ ေပ်ာ္စရာ၊ ႐ႊင္စရာဇာတ္မ်ား ေပါင္းစံုစုစည္း ကာ ကျပၾကေသာ ႐ိုးရာပြဲေတာ္မ်ား ျဖစ္ေလသည္။ ျမန္မာ့ဇာတ္ သဘင္ေတြထဲက အတီးအမႈတ္အကအခုန္အဆုိမ်ားသည္ နတ္ကနားပြဲမ်ား၏ အေျခခံအုတ္ျမစ္ခ်ရာ ျဖစ္ေနေပေတာ့ သည္။
တစ္ခါတစ္ရံတြင္ မိမိတုိ႔၏ ဓေလ့ထံုးစံေဘာင္အတြင္းမွ ေက်ာ္လြန္ေနေသာ ဗုဒၶေဟာၾကားေတာ္မူေသာ တရား ေတာ္မ်ားႏွင့္ မကိုက္ညီေသာ နတ္ကနားပြဲမ်ားလည္း ႐ွိေလ သည္။ တခ်ိဳ႕မွာ ေသာက္စားမူးယစ္အေပ်ာ္ၾကဴးကာ ၾကမ္းၾကမ္း တမ္းတမ္းသတ္ပုတ္မႈမ်ားႏွင့္ ျဖစ္ေလသည္။ ယင္းအျပဳအမူ မ်ားကို ဗုဒၶဘာသာစစ္စစ္မ်ားက ၿငိဳျငင္ၾကေလသည္။ သို႕ရာတြင္ ပုထုဇဥ္လူသားပီပီ ပြဲလမ္းသဘင္၊ အကအခုန္ဟူသည္ မ႐ွိ မျဖစ္ေသာ လုိအပ္ခ်က္ျဖစ္ေနရကား ထိုလိုအပ္ခ်က္ေတြ႐ွိေန သေရြ႕ ဤ႐ိုးရာနတ္ပြဲမ်ားက ျဖည့္ဆည္းေပးေနရေပေတာ့ရာ လူ႔စိတ္ဖိစီးမႈေတြကလည္း ဤအခိုက္အတန္႔ေလးမွာေတာ့ျဖင့္ စိတ္ေရာကိုယ္ပါ အပန္းေျဖရာ၊ ကြၽတ္လြတ္သက္သာရာရ ေန ေလေပေတာ့သတည္း။

ဂ်ဴနီယာ၀င္း

No comments:

Post a Comment