မံုရြာစီးပြားေရးတကၠသိုလ္ ကခ်င္ျပည္နယ္မိသားစု

Monday, December 26, 2011

Dora အေပ်ာ္စီးခရီးသြား သံစဥ္တစ္ပုဒ္


လူေတြဟာ ႐ွင္သန္ဖို႔အတြက္ ႐ုန္းကန္ေနၾကရတယ္။ အဲလို ႐ုန္းကန္မႈေတြထဲမွာ ဝါသနာပါရာ အလုပ္အကိုင္နဲ႔ ဘဝကို႐ွင္ သန္ေနထိုင္ႏိုင္သူအေရအတြက္က အနည္းငယ္ေလာက္ သာ ႐ွိတာပါ။ ကိုယ္ဝါသနာပါရာ အလုပ္ကိုလုပ္ရင္းဒုကၡေတြကို ပ်ားရည္လိုေမာ့ေသာက္ခဲ့ၾကရတာပါပဲ။ ဒီလုိနဲ႔ အႏုပညာ႐ွင္ေတြ၊ အသိပညာ႐ွင္ေတြ၊ အတတ္ပညာ႐ွင္ေတြစသည္ျဖင့္ လူ႔သမိုင္း စာမ်က္ႏွာေတြေပၚမွာ တစ္႐ြက္ၿပီးတစ္႐ြက္ေနရာယူ ႏုိင္ခဲ့ၾကပါ တယ္။ အခုျမန္မာျပည္က အေပ်ာ္စီးသေဘၤာတစ္စင္းအတြက္ ဝါသနာအရင္းခံၿပီး စိတ္ေကာင္းေစတနာအျပည့္နဲ႔ ဝန္ေဆာင္မႈ ေပးႏုိင္ေအာင္ သေဘၤာကိုတည္ေဆာက္ေပးထားတဲ့ Dora ရဲ႕ ဖန္ဆင္း႐ွင္ဦးျမင့္ေအာင္ရဲ႕ ရင္ထဲကစကားသံေတြကို ဖြင့္ခ် ေပးလိုက္ပါတယ္။
ကြၽန္ေတာ္က R.I.T ကေန BE (Mechanical) နဲ႔ ၁၉၇၉ မွာေက်ာင္းၿပီးတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ေခတ္က ႏုိင္ငံျခားသြားခ်င္ရင္ သေဘၤာလိုက္တဲ့နည္း တစ္ခုပဲ႐ွိေသးတယ္။ Show Job က လည္းမ႐ွိေသးဘူး။ ကြၽန္ေတာ္ သေဘၤာအင္ဂ်င္နီယာ အျဖစ္လိုက္သြားတယ္။ ကြၽန္ေတာ့္မိဘေတြနဲ႔ ေယာကၡမေတြ အကုန္လံုးက ကုန္သည္မ်ိဳး႐ိုးေတြဆုိေတာ့ သူတို႔ကကိုယ္ပိုင္ Business ပဲလုပ္ေစခ်င္ၾကတယ္။ ကြၽန္ေတာ္က အျပင္ထြက္ ခ်င္လြန္းလို႔သာ အိမ္ကခြင့္ျပဳခဲ့တာ။ ကြၽန္ေတာ္က သေဘၤာ လိုက္ရင္းနဲ႔ ဘာစိတ္ကူးမိလည္းဆုိေတာ့ ကြၽန္ေတာ္သူမ်ားဆီ မွာဝန္ထမ္းသေဘာမ်ိဳးနဲ႔ သေဘၤာလိုက္ေနရတာကိုတစ္သက္ လံုးလိုက္ဖို႔ေတာ့ ရည္႐ြယ္ခ်က္မ႐ွိဘူး။ ကြၽန္ေတာ္က Ship Owner ျဖစ္ခ်င္တာ။ ေလာေလာဆယ္ အေျခအေနမွာ သေဘၤာႀကီးေတြ ေဆာက္ဖို႔မတတ္ႏိုင္ေသးလို႔ အခုလိုသေဘၤာ အေသးေလးကို အရင္စလုပ္လိုက္တာ။ ကြၽန္ေတာ္က သေဘၤာ ေဆာက္တာကုိဝါသနာပါတယ္ဗ်ာ။ အေပ်ာ္စီးသေဘၤာကို လည္း Crazy ျဖစ္တယ္။ အဲဒီေတာ့သေဘၤာ စလုပ္မယ္ဆုိေတာ့ ကိုယ့္တစ္ႏုိင္ဆုိရင္ ဒီလိုမ်ိဳး အေသးပဲေဆာက္လို႔ရမွာေလ။ ပညာပိုင္းဆုိင္ရာေတာ့လိုတာေပါ့။ ကြၽန္ေတာ့္အေတြ႕အႀကံဳက ကုန္တင္သေဘၤာႀကီးေတြျပင္တယ္။ ကိုယ္တိုင္လည္းသေဘၤာ လိုက္ခဲ့တယ္။
ကုမၸဏီေထာင္ေတာ့လည္း သေဘၤာနဲ႔ပတ္သက္ တာေတြျပင္တာ၊ အသစ္ေဆာက္တာေတြပဲလုပ္ျဖစ္တယ္။ အေပ်ာ္စီးသေဘၤာက်ေတာ့ ကုန္တင္သေဘၤာနဲ႔ Class မတူ ေတာ့ဘူး။ အထဲမွာ လည္းဖြဲ႕စည္းပံု မတူေတာ့ဘူးေပါ့။ စကၤာပူမွာ Boat show ဆုိၿပီး တစ္ႏွစ္ တစ္ခါလုပ္တာ႐ွိ တယ္။ ကြၽန္ေတာ္ အၿမဲတမ္းသြားၾကည့္ျဖစ္တယ္။ သူတုိ႔သံုး ထားတဲ့ ပစၥည္းေတြဘာေတြသံုးထားသလဲဆုိတာကုိေလ့လာတယ္။ ႏိုင္ငံျခား Boat Catalague ေတြ ၾကည့္တယ္။ အေပ်ာ္စီးသေဘၤာကို ကိုယ္တုိင္ေဆာက္ဖို႔ ဆံုးျဖတ္ခဲ့တယ္။ သေဘၤာတစ္စင္းေဆာက္ေတာ့မယ္ဆုိရင္ သဘၤာဒီဇိုင္းက အရမ္းအေရးႀကီးတယ္။ ဒီဇိုင္းကိုလည္းဒီ Field မွာ ကြၽမ္းက်င္တဲ့ Professional ပဲလုပ္လုိ႔ရတာ။ အဲဒီေတာ့ DORA Boat ကို ၾသစေတးလ်ကိုလွမ္းၿပီး ကမ္း႐ိုးတန္းသြားအျဖစ္ ရည္႐ြယ္ၿပီး အပ္ခဲ့တာ။ ၿမိတ္၊ ထားဝယ္၊ ေကာ့ေသာင္း ကမ္း႐ိုးတန္းနဲ႔ ကြၽန္းေတြပတ္သြားလို႔ရေအာင္ ဒီဇိုင္းကိုအပ္ခဲ့တယ္။ River နဲ႔ Coaster ကလည္းမတူဘူး။ River က်ေတာ့ ေရတိမ္သြား Class က ဒီေလာက္မျမင့္ဘူး။ ျမစ္ထဲမွာ ဆုိေတာ့ Class က ဒီေလာက္မျမင့္ဘူး။ Coaster ဆိုရင္ပိုျမင့္လာၿပီ။ ဘာေတြပါရမယ္။ ဘယ္လိုေဆာက္ရမယ္ေပါ့။ ပင္လယ္ကူး(Ocean)ကို ျဖတ္မယ္ဆိုရင္ အရမ္းျမင့္သြား ၿပီ။ ဒီ DORA ကိုက်ေတာ့ Coaster လို႔ေခၚလို႔ရတယ္။ ဒီဇိုင္းကို ၾသစေတးလ်ကေနဝယ္လိုက္တယ္။ ကြၽန္ေတာ္က သူတုိ႔ဆီကေန သေဘၤာကိုယ္ထည္ Conctruction ဒီဇိုင္း ကိုပဲဝယ္တာ။ Interior ဒီဇိုင္းေတြက ဒီဇိုင္းဖိုးႀကီးကိုပဲ ေဒၚလာသိန္းနဲ႔ခ်ီေပးရတယ္။ Interior ဒီဇုိင္းကိုေတာ့ ကိုယ့္သေဘၤာဆုိေတာ့ ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ပဲ ေအးေအးေဆးေဆး စိတ္ႀကိဳက္ေဆာက္မယ္ဆုိၿပီး Interior ဒီဇိုင္းမဝယ္ေတာ့ဘူး။ ဒီကိုယ္ထည္ဒီဇိုင္းကလည္း ၾသစေတးလ်ကမ္းေျခေတြမွာ သြားေနတဲ့ဒီဇိုင္းေတြ။ Safe ျဖစ္တယ္။ Stability ေကာင္းတယ္။ ဒါေပမဲ့ သူ႔ပံုစံႀကီးကေတာ့နည္းနည္း႐ိုးတယ္။ မလွဘူး။ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္၂ဝ၊ ႏွစ္၃ဝ ေလာက္ကပံုေပါ့။ ေအာက္ပိုင္းကို ေတာင့္ေအာင္ေကာင္းေအာင္ လုပ္ေပးထားတယ္။ ကြၽန္ေတာ္က ကက္တေလာက္ေတြၾကည့္ၿပီးေတာ့ Drawing ေတာ္တဲ့ ကြၽန္ေတာ့္ရဲ႕ Chief Engineer တပည့္တစ္ေယာက္နဲ႔ အတူ ဒီပံုစံမ်ိဳးျဖစ္လာေအာင္ Modify ျပန္လုပ္ပါတယ္။ Skeleton ေလာက္ပဲယူတယ္။ ေတာင့္တင္းခိုင္မာဖို႔အတြက္ကိုပဲယူတယ္။ သေဘၤာရဲ႕ Shape ကိုလည္း Latest ပံုစံ ျဖစ္ေအာင္ ကိုယ့္ဘာသာျပင္လိုက္တယ္။
ဧရာဝတီျမစ္ထဲမွာသြားေနတဲ့ Road to Mandalay ျမန္မာျပည္စေရာက္ကတည္းက ကြၽန္ေတာ္က သေဘၤာျပင္ဆင္ေရးနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ Main Contractor ေပါ႔။ ႏွစ္စဥ္ Docking ေရာ၊ နာဂစ္ ျဖစ္တုန္း က ခါးက်ိဳးသြားေတာ့ ျပန္ေဆာက္ဖို႔ေကာ ႏုိင္ငံျခား Expect ေတြနဲ႔ ကြၽန္ေတာ့္ကုမၸဏီနဲ႔ အတူတြဲၿပီးျပင္ေပးခဲ့တယ္။ Road to Mandalay သေဘၤာႀကီးရဲ႕ interior အခန္းေတြကို ကြၽန္ေတာ္လုပ္တယ္။ အဲဒီမွာ ျပင္သစ္ဒီဇိုင္ နာနဲ႔တြဲလုပ္ရေတာ့ Interior Decoration ေတြရဲ႕ လွ်ိဳ႕ဝွက္ခ်က္၊ ေခတ္မီနည္းပညာေတြနဲ႔ ဘယ္လို အႏုစိတ္ လုပ္ရတယ္ဆုိတာကို ကြၽန္ေတာ္ေရာ၊ ကြၽန္ေတာ့္ဆီက အင္ဂ်င္နီယာေတြေရာ၊ လက္သမားေတြပါ အေတြ႕အႀကံဳ အမ်ားႀကီးရလိုက္တယ္။ DORA ရဲ႕ interior အပိုင္းကိုျဖည္း ျဖည္းခ်င္းလုပ္တယ္။ ကိုယ္ထည္ပိုင္းက သိပ္မၾကာပါဘူး။ အတြင္းပိုင္းၾကေတာ့ တျခားအလုပ္႐ွိရင္လုပ္၊ အလုပ္အားတဲ့ အခ်ိန္ပိုင္းေလးမွာ ေအးေဆးစဥ္းစားၿပီး အခ်ိန္ယူလုပ္ေတာ့ ၅ ႏွစ္ေလာက္ၾကာသြားတယ္။ လက္သမား ပိုင္းဆုိရင္လည္း အျပင္လက္သမားေတြနဲ႔ဆို အဆင္မေျပႏိုင္ဘူး။ သေဘၤာ အေတြ႕အႀကံဳ႐ွိတဲ့ လက္သမားေတြမွရတာ။ DORA မွာ ေနရာ အခက္အခဲ႐ွိေတာ့ သေဘၤာ Interior လုပ္တဲ့ လက္သမား ၂ ေယာက္ ၃ ေယာက္ေလာက္နဲ႔ အဆင္ေျပေအာင္ေအးေအး ေဆးေဆးအခ်ိန္ယူလုပ္ခဲ့ရတာ။ မႀကိဳက္ရင္ အကုန္ျပန္ဖ်က္၊ အသစ္ျပန္လုပ္ဆိုေတာ့ အကုန္အက်ေတာ့ေတာ္ေတာ္မ်ား ပါတယ္။ DORA မွာ သံုးတဲ့ပစၥည္းေတြဆုိရင္ စံခ်ိန္စံညႊန္းမီတဲ့ ပစၥည္းေတြကိုသံုးထာတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ စဥ္းစားၿပီးစိတ္ႀကိဳက္ စဥ္းစားတည္ေဆာက္ရတာကို ဝါသနာ ကိုပါေနတာ။
သေဘၤာကကားလို ေမာ္ဒယ္အသစ္ထြက္တာ မျမန္ေတာ့ သေဘၤာကိုေအးေအးေဆးေဆးလုပ္လုိ႔ ရတာေပါ့။ သေဘၤာေမာ္ဒယ္က ေတာ္ေတာ္နဲ႔ေခတ္ေနာက္မက်ႏိုင္ဘူး။ DORA ကိုေဆာက္ တုန္းက Tour လုပ္ငန္းသံုးဖို႔မရည္႐ြယ္ခဲ့ဘူးဗ်။ ကြၽန္ေတာ့္ မိသားစုေတြနဲ႔ အပန္းေျဖခရီးသြားမယ္ဆုိရင္ ထသြားလို႔ရေအာင္လုပ္ထားတာ။ ဥပမာ ပုသိမ္သြားရင္သြားမယ္။ ၿမိတ္၊ ေကာ့ေသာင္းဘက္ကို သြားခ်င္သြားမယ္ေပါ့။ ႏုိင္ငံျခားမွာဆို သူေ႒းေတြက ကားကိုသိပ္မၿပိဳင္ၾကဘူး။ Boat ကိုပဲ ၿပိဳင္က်တာ။ Boat ရပ္ဖို႔ ေနရာေတြကို လခ ေပးၿပီး ငွားရမ္းထားၾကတယ္။ Crew ေတြလည္းအျပည့္ထား တယ္။ တစ္လတစ္ခါသူတုိ႔အပန္းေျဖခ်င္ေျဖမယ္။ ဒါမွမဟုတ္ တစ္ႏွစ္မွာ ၃၊ ၄ ႀကိမ္ေလာက္ ခရီးထြက္ခ်င္ထြက္မယ္ေပါ့။ ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ သူေ႒းႀကီး မဟုတ္ပါဘူး။ ဝါသနာေၾကာင့္ လုပ္ထားတာ။ Yacht Class မွာေတာ့ျမန္မာျပည္မွာ DORA က ပထမဆံုးပါပဲ။ ဒီ DORA ဆုိတဲ့ နာမည္ကလည္း အဂၤလိပ္ စကားေတာ့မဟုတ္ဘူး။ ကြၽန္ေတာ့္သူငယ္ခ်င္း စံဇာဏီဘိုက ေပးထားတာကို ကြၽန္ေတာ့္ အမ်ိဳးသမီးကလည္း ႀကိဳက္ေတာ့ ဒီနာမည္ေလးကိုသံုး ျဖစ္သြားတယ္။ ဒီ DORA ရဲ႕ Boat Owner ကလည္း ကြၽန္ေတာ့္ အမ်ိဳးသမီးပါပဲ။
DORA ခရီးစဥ္ေတြကို တစ္ပတ္ ၃ ရက္သြားဖို႔ စီစဥ္ထား ပါတယ္။ မနက္ခရီးစဥ္က 3 hours Trip ေပါ့။ ခရီးစဥ္ကိုလည္းထူးထူး ျခားျခားနဲ႔ သူမ်ားေတြနဲ႔ မတူေအာင္ စဥ္းစားေတာ့ပန္းလႈိင္ျမစ္ ကိုသြားရင္ ညာဘက္က ပန္းလႈိင္ေဂါက္ကြင္း႐ွိတယ္။ ဘယ္ဘက္မွာေတာ့ ႐ြာေလးေတြ႐ွိပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ ေရာက္သြားေတာ့ ျမန္မာ့႐ိုးရာေက်းလက္စတိုင္ေလးေတြကိုခံစားရတယ္။ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းဆုိရင္လည္း ဆင္းရဲႏြမ္းပါးတဲ့ ကေလးေတြကို ေက်ာင္းေအာက္မွာ ရပ္႐ြာထဲကဆရာမေတြ နဲ႔ စာသင္ေပးတယ္။ ႐ိုး႐ွင္းတဲ့ ရြာေလးေတြကို ႏုိင္ငံျခားသားေတြ အတြက္ နံနက္ပိုင္းမွာျပမယ္။ ကေလးေတြ ပညာသင္ၾကား ေရး အေထာက္အကူျဖစ္ေစမယ့္စာအုပ္၊ ေဘာပင္ေတြကို အရင္းအတိုင္းေစ်းႏႈန္းနဲ႔ သေဘၤာေပၚမွာ ေရာင္းေပးမယ္။ ႏိုင္ငံျခားသားေတြကလွဴခ်င္ရင္ အဆင္ေျပေအာင္လုိ႔ပါ။ အဲလိုေလး စီစဥ္ေပးထားတယ္။ အဲဒီရြာေလးမွာ ျမန္မာ့လက္မႈ ပညာနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ ေတာင္းရက္တာေတြ႐ွိေတာ့ ႏိုင္ငံျခားသားေတြလည္း ေလ့လာႏိုင္တာေပါ့။ ညေနပိုင္း 2 hours Trip ကေတာ့ Sun Set ေပါ့။ ဒီခရီးစဥ္ကေတာ့ ဗိုလ္တစ္ေထာင္ကထြက္ၿပီး ရန္ကုန္ျမစ္အတုိင္းဆင္းလာၿပီး တြံေတးဝမီးျပတိုက္ထိသြားမယ္။ ျပန္လွည့္လာရင္ Sun Set ျဖစ္မွာနဲ႔ အေတာ္ေလာက္ပါပဲ။ DORA လိုင္စင္ကပုသိမ္ထိ ရထားတာဆုိေတာ့ မအူပင္ကို တစ္ညအိပ္ေလာက္ ခရီးစဥ္လုပ္ ဖို႔စဥ္းစားထားပါတယ္။ မိသားစုတစ္စုျဖစ္ေစ၊ Tour Group က ၄၊ ၅၊ ၆ ေယာက္အဖြဲ႕ ေလာက္ေပါ့။ ညအိပ္ခရီးစဥ္ကေတာ့ လူဦးေရ အဲဒီေလာက္ပဲ အဆင္ေျပႏုိင္မယ္။ အိပ္ခန္းက အဲဒီလူဦးေရ ၆ေယာက္ေလာက္အတြက္ပဲ အဆင္ေျပႏုိင္မွာမို႔လို႔ပါ။ DORA မွာ Day Trip ခရီးစဥ္အတြက္ စုစုေပါင္း ၃၉ ေယာက္အထိတင္ လုိ႔ရပါတယ္။ Safety အတြက္ Tour Guide နဲ႔ Crew အပါ အဝင္၊ ၁ဝ ေယာက္ ေလာက္ထားပါတယ္။ ခရီးသည္ေတြ ကိုေတာ့ အေယာက္ ၂ဝ ေလာက္ ပဲတင္မယ္။ ပိုလည္း ၁ေယာက္ ၂ေယာက္ေပါ့။ DORA သေဘၤာေပၚမွာ Tour Operation Manager တစ္ေယာက္ထားေပးထားတယ္။ ခရီးသည္လိုအပ္ မည့္ဟာေတြကို သူကအကုန္ျဖည့္ဆည္းေပးမယ္။ အဂၤလိပ္ စကားေကာင္းေကာင္းတတ္တယ္။ Tour အေတြ႕အႀကံဳမ်ား တယ္။ ႏိုင္ငံျခားသားေတြကို ေကာင္းေကာင္းဝန္ေဆာင္မႈေပး ႏုိင္ပါတယ္။ Assistant Operation Manager နဲ႔ဆို ၂ ေယာက္ေပါ့။ အဲဒီအမ်ိဳးသမီးႏွစ္ေယာက္ပါမယ္။
ကြၽန္ေတာ္ ေနာက္ႏွစ္ေတြမွာေတာ့ River အတြက္ ေနာက္တစ္စင္း ေဆာက္လုပ္ဖို႔ ရည္႐ြယ္ထားတာ႐ွိတယ္။ အဲဒါ ေဆာက္ျဖစ္ရင္ DORA ကို ၿမိတ္ ၊ ထားဝယ္ကြၽန္းေတြမွာ ဝန္ေဆာင္မႈေပး မယ္လို႔ စဥ္းစားထားတယ္။ DORA က အဲဒီေနရာနဲ႔ ပိုလုိက္ ဖက္တယ္။ Safe ျဖစ္တယ္။ DORA မွာ Generator ဆို လည္း ႏွစ္လံုး၊ main အင္ဂ်င္ဆုိလည္းႏွစ္လံုး။ အဲဒီလိုအဆင္ ေျပေအာင္ လုပ္ထားတာ။ သေဘၤာႀကီးလိုကိုဆင္ထားတာ။ မီးေတြဆုိလည္း AC/DC ႏွစ္မ်ိဳး လံုးရတယ္။ ပန္႔ေတြ ဆိုလည္း Special Pump အေသးေလးေတြေပါ့။ အိမ္သာဆုိလည္း Electric Toilet ကိုသံုးထားတယ္။ ကိုယ္တုိင္လည္း အင္ဂ်င္ နီယာဆုိေတာ့ DORA နဲ႔ ပတ္သက္ရင္ Safety First ျဖစ္ေအာင္ ေသေသခ်ာခ်ာလုပ္ေပးထားတယ္။ ဝါသနာအရေတာ့ ကုန္ သေဘၤာေတြျဖစ္ေစ၊ လူစီးသေဘၤာျဖစ္ေစေဆာက္ေနမွာပါ။ ဝါ သနာဆုိေတာ့ အဆက္မျပတ္တည္ေဆာက္ေနရတာကို ေက် နပ္ေနတာ။

ေက်ာ္လင္း

 

No comments:

Post a Comment